första steg

Idag tog F sitt första steg och jag är så glad för jag fick se det, så duktig är hon! snart kommer hon springa runt här i huset ♥

nu har resväskorna åkt fram igen och nervositeten för packningen har kommit! Hade ganska stora problem att få med allt jag ville hit ner..fick packa om flera gånger med hjälp av emilie och jag kan bara säga en sak- hade verkligen behövt henne här nu! kommer nog få lämna kvar en hel del saker:( men det gör ju inget..vi har ju gina tricot hemma:)

Första väskan är packad iaf med massa sommarkläder för det använder jag inte här nu ändå så det känns skönt, problemet blir den andra väskan men det får helt enkelt lösa sig! kommer nog få packa om många gånger om jag känner mig sjäv rätt!

dagarna här nu är ganska jobbiga, mina värdföräldrar är inte jätte glada för dom vill att jag ska stanna kvar här och jag känner mig väldigt deppig för det kommer bli så jobbigt att lämna barnen och vännerna här! men som sagt så har jag världens bästa familj och vänner hemma (och även två som kommer va kvar ett tag till här i usa) men snart så kommer en av er hem också så det känns underbart att få träffa alla igen och jag vet att jag kommer känna mig som en ny människa när jag kommer hem! jag har haft en underbar tid här nere och upplevt så mycket och det är jag glad över..men jisses så trött jag är, det tar på en att ta hand om två småttingar och sen hitta på så mycket som möjligt på helgerna..man tar det aldrig lugnt och bara kollar på massa filmer en hel dag och bara myser och det har jag saknat! inte för att jag ska hem och bli en soffpotatis och bli lat men det ska bli skönt att få vila ibland haha!

en sak som jag ska skriva här så jag verkligen håller det också är att jag ska börja träna när jag kommer hem, min rygg efter allt bärande mår inte så bra så den ska få må bra igen och sen så har jag ju även ätit på mig några kilon som jag gärna vill få bort för som det är just nu så får jag knappt på mig mina jeans och den tanken gillar jag inte riktigt!

nu är det sista helgen här och den kommer bli stressig..ska hinna med så mycket! men snabber som jag är så klarar jag nog det, hihi!:)

ska ta mig till en fotoaffär imorgon och skriva ut bilder och se om jag hittar något fint scrap book album så jag har något att göra på planet hem för det tar ju ca 16 timmar att åka tillbaka till kalla sverige! men snart kommer sommaren även där:)

ne nu ska jag tillbaka till mina väskor och sen ska jag fixa med mina foton!
hoppas ni alla mår bra!

snart ses vi:)


så här såg det ut kvällen innan jag åkte



jösses vad grejer jag trodde jag skulle få plats där i haha!

och det här är första väskans grejer den här gången..så det ser bättre ut!



bilder från helgen på barnen






Kommentarer
Postat av: Mamma

Du skriver så fint och det ska bli så gott att få hem dig men jag kommer att sakna att gå upp på morgonen och kolla din blogg. Du får väl fortsätta skriva här hemma också ;) Nu går tiden så himla fort och snart ses vi på Landvetter!!

2010-01-17 @ 16:28:17
Postat av: Hanna

hoppas att resan hem går bra och att du mår bra. om några månader ses vi igen....

2010-01-17 @ 18:52:49
URL: http://honeycrunchy.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej! Jag var i Florida som utbytesstudent 06/07 och nu till sommaren ärplanen att jag ska åka tillbaka till USA, dock som au pair den här gången. Mitt projektarbete till gymnasiet är att skriva en blogg om USA i allmänhet. Har länkat till dig i ett av mina inlägg (från 17 jan) istället för att lägga till dig på min länksida (kolla i bloggen så fattar du). Jag skulle verkligen uppskatta om du skulle kunna skicka in de uppgifter som jag saknar (åter igen; kolla länksidan så fattar du). Använd gärna fliken "kontakta mig". /Sofie

2010-01-18 @ 14:18:43
URL: http://sofiesusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0