Oförglömligt!

LA va helt otroligt!
Åkte till Hanna i fredags kväll..flyget gick jätte smidigt, ringde hanna när jag kom fram till LAX och frågade var hon var någonstans, fick till svar att hon inte visste och att jag nog skulle få vänta ett bra tag:) men hon va duktig och hittade vägen tillslut! Åh kan nog inte förklara i ord hur kul vi hade det! Vi hade ju en hel del att prata om med tanke på att vi inte hade träffat varandra på 3 veckor så det blev rätt sent i fredags kväll men vi va uppe med tuppen i lördags! vi åkte en sväng till hennes LCC och sen bar det av till Beverly Center..ett jätte stort och fint shoppingcenter! vi gick runt och strosade och kikade i affärer och på människor..och jag provade även frozen yougurt för första gången och jag är helt överlycklig för det, guds så gott det va:) kommer bli många sånna under året!
sen bestämde vi oss för att åka till Beverly Hills och kika på stekiga hus..oj vilka hus vi såg, önskar att jag bodde i ett sådant hus, haha om det ändå kunde vara så...
sen åkte vi och tog kort vid Beverly Hills skylten, måste man ju ha!:)

Sen fick vi bråttom och åkte hem till Hanna och gjorde oss i ordning och åkte iväg till The Growe, så jäkla mysigt ställe..fanns massa restauranger, butiker, cafeer, fina fontäner och grejer..riktigt kul!

På söndagen va det dags för Venice Beach och även där va det väldigt fint och riktigt coolt! vit jätte fin strand och sen fanns det även massa butiker längs vattnet och massa människor som stod och spelade, tävlade,gym och you name it det fanns där! efter några timmar åkte vi vidare till Santa Monica, vi gick ut på piren och kikade runt i några affärer och kollade på den fina utsikten och sen fick vi återigen bråttom och åkte hem! vi skulle ha åkt till Orange County på måndags morgonen men vi bestämde oss för att åka till Universal Studios istället och glad är jag för det för det va jätte kul där! det hände en tråkig sak på väg in i kön, en idiot tog kort på saker som man inte gör men den tråkiga saken gjorde så att vi fick VIP hela dagen och det bästa va att dom tog fast den jäveln, haha där fich han!

Det fanns så mycket att göra så vi fick prioritera vad vi ville se, vi åkte på Universal Studios touren..vi såg bla inspelningslokaler från massa kända tv serier, man fick se hur man gjorde vissa scener, as coolt!

Sen såg vi Terminator 2 i 3D, vi åkte Jurassic Park, vi gick en tur genom House of Horror (vilket jag inte rekommenderar om man är som mig för jag höll på att skita på mig där inne, haha jag blev ju livrädd!:) och sen gick vi på en waterworld show..så jäkla häftigt va det! hanna spelade in en video därifrån som jag kan lägga upp senare när jag får den! tror inte man får fram på bilderna hur coolt det faktiskt va men jag lägger upp dom så får ni se lite iaf!:) sen åkte vi raka vägen till flygplatsen och det va jätte tråkigt att lämna hanna och LA:( men shit vilken helg!

när jag kom tillbaka åkte jag och hämtade Linda, hon trivdes inte i hennes familj så hon bestämde sig för att hon ville åka hem så hon har varit hos mig i några dagar nu och i morses så körde jag henne till flygplatsen! jätte tråkigt att hon har åkt, känner mig faktiskt lite ensam just nu men jag ska försöka kämpa på!

Vi hann göra lite roliga saker innan hon åkte iaf, vi va ute och käkade på Cheesecake Factory, hon kunde ju inte åka hem utan att ha gjort det hehe:) så himla gott va det, dit ska jag igen!
Vi gick på bio, The time traveler´s wife..himlans bra film! kolla på den om ni inte har sett den, en film värd att se och sen har vi åkt runt med min värdmamma lite varstans..hon ville inte att hon skulle åka hem utan att ha sett vissa saker!
Nu sitter hon på planet fortfarande, hoppas det går bra!

Nu väntar jag på att gummsi ska komma in på msn, fick äntligen prata med henne igår! saknar er hemma så himla mycket och tänker på er! hoppas ni alla mår bra!

Tack för en oförglömlig helg Hanna och hoppas vi kan göra om den snart!
lägger in lite bilder från helgen...





Frozen yougurt va grejer det:)




Jag och gunsan uppe i Beverly Hills..







The Growe..











Venice Beach













Santa Monica















På väg till Universal Studios













Water World show










Kommer fler bilder i morgon!
Hoppas ni får en underbar dag hemma och så säger jag god natt nu:)
puss






Idag gick min mormors syster bort, jätte tråkigt:( tänker på dig mormor! hoppas vi kan prata snart!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Åh, vilken toppenhelg och jag är så himla avundsjuk men jätteglad för din skull. Vilka härliga bilder. Kämpa på nu bara med allting och försök hålla humöret uppe. Du är bäst! Puss och Kram från din egen lilla mamsi.

2009-09-11 @ 09:01:50
Postat av: cassandra

Åh vad roligt det är att läsa din blogg, så himla kul med bilder och sånt! verkar som att du trivs bra där borta! tänkte bara fråga vilken organisation du åkte med? :) ha det toppen!

2009-09-11 @ 17:23:23
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Postat av: Emilie

Sååå söt, jätte fina bilder och bruna har du blivit också :) kämpa påå gummsi pussskram

2009-09-12 @ 09:20:42
URL: http://emiliedahlquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0