7 veckor & 2 dagar!

Hej allihopa!

har varit dålig på att skriva, tvillingarna, jag och mamman är sjuka så vi är inte dom mest aktiverade människora för tillfället! har inte gjort många knop idag! har mestaldels legat på golvet eller i soffan med en unge på magen och försökt att trösta dom så gott det går!

Hur har ni det? har hört att det är väldigt kallt där hemma, önskar ni hade kunnat få lite av värmen härifrån! fast det har faktiskt varit "kallt" idag..hoppas solen och värmen kommer tillbaka snart!

Kom på idag att jag har varit här i USA i 7 veckor och två dagar nu, är stolt över mig själv att jag vågade åka iväg och att jag har kommit så här långt! saknar alla massor men jag kommer stanna här ett tag till och ta vara på mitt livs chans!

Vad jag saknar förskolan hemma..tänker på er varje dag! hoppas ni har det bra och att barnen är snälla mot er:) saknar att komma in på morgonen och få massa leenden och kramar! jobbade där i två år och det är en lång tid, man fäster sig mer vid barnen än vad man tror! och ni som jobbar där har varit underbara, saknar er! är så tacksam för dom åren jag fick vara där!

Emilie, är så himla glad för att du känner dig bättre, kan inte beskriva med ord!

Emmis, du kommer bli en kanonbra doktorn, haha bra att ha någon i släkten som kan ta hand om en!:)

I helgen hoppas jag att jag mår bättre så jag kan få komma ut och ha lite roligt, tror vi ska åka till Santa Cruise..så det ska bli skoj! och sen va det tydligen någon festival eller något i SF i helgen också så vi får se vad som hinns med! man har för lite tid, skulle vilja göra saker varje dag! men jag har ju ett år på mig!

Nu är det dags att sova, så jag kan komma upp ur sängen i morgon! God natt på er här i USA och ha en underbar och fin dag där hemma! och mamma ta på dig raggisar, då slipper du frysa:)


Ni betyder mest!
tack för alla fina kommentarer, gör mig så glad!
pussar och kramar


Emmis och jag!





Cassandra:
Det är jätte kul att jobba med barn under två år, tycker det är den roligaste åldern..det händer så himla mycket, du ser nya saker varje dag! klart att det inte alltid är enklelt men det är det nog inte med något barn:) finns alltid perioder som det är jobbigt men oftast är det jätte kul! funderar du på att åka som au pair?

om ni har frågor så är det bara att skriva!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag är så stolt över dig. Hur har jag kunnat få en så klok och fin dotter? Det är bra att du kämpar på och jag hoppas verkligen att du känner dig bättre till helgen så du kan ha riktigt kul. Även om ungarna är söta så är det ju för helgerna som man gör detta eller hur? I miss you! (glöm inte att blunda nästa gång du kör mot rött så kanske inte kameran ser dig;P )

2009-10-01 @ 16:08:18
Postat av: emilie

hej gummsi hoppas du blir frisk snart så du kan njuta av helgerna, känns som du vart borta en evighet, men kämpa på, saknar dig mycket pusskram

2009-10-02 @ 09:13:02
Postat av: cassandra

Tack så mycket för svaret!! :D

ja det verkar så otroligt roligt och det känns som ett otroligt bra sätt att ha ett litet äventyr på, och jag älskar barn och har alltid velat åka till USA så varje gång jag läser au pair bloggar så blir jag helt stissig för jag vill åka nu på direkten, men jag ska åka i sommar efeter jag tagit studenten ;) men vilken organisation åkte du med? :) hur mpnga barn timmar hade du? tog det lång tid att få en match? tack för en bra och inspirerande blogg! :)

2009-10-02 @ 18:24:13
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Postat av: Emma

hej babeutt!!

mysigt med fredagsmys och helg! =)

skönt för er att ni har varmt med! här är det vitt på taken varje morgon (men mina norrlanskompisar envisas med att det är frost och inte ett tunt snötäcke). skrev tenta nummer ett idag (på en lördag!! taskigt ju!). kändes okej, men känns ännu mer okej att fira det ikväll! =) kan du inte skicka bilderna vi tog på oss? mysigt att ha!!

stor kram!

2009-10-03 @ 16:18:28
URL: http://wihoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0