New York är bara för bra!

I början av min matchningsprocess sa jag att jag aldrig kunde tänka mig att bo i NY, men jisses vad fel jag hade. Jag älskar det här stället, det är så himla bra här! Finns alltid något att göra, hur många ställen och saker att se och allt finns i närheten! kan inte bli bättre faktiskt! det trodde ni inte va? och jag som sa att jag inte är en storstadsmänniska..men va fel man kan ha om sig själv..hihi!

I fredags jobbade jag hela dagen..sen på lördagen åkte dom iväg för en dag och jag äntligen kunde bli ledig! så underbart skönt..

På lördagen så åkte jag, bella och signe ner till the village och letade upp gatan med Carrie´s trappa i Sex and The City..ville så gärna se den, jag och signe va väldigt exalterade över detta och glada blev vi när vi äntligen hittade den! Isabel va mindre glad över detta men men:) vi hade himla otur med vädret den dagen, det ÖS regnade hela dagen och vi alla såg ut som dränkta katter men vi va glada ändå:) sen letade vi upp restaurangen som dom ofta äter på i serien men det va två timmar lång kö till att få ett bord så det blev inget med det..vi hittade en annan mysig restaurang och där satt vi i några timmar och åt och pratade!
sen åkte vi till broadway ave och kikade i några affärer men sen va alldeles för trötta för att gå omkring så vi åkte till en bio och kollade vilka filmer som gick och det va tydligen bara en bio på den biografen så det va inget att välja mellan så det blev filmen amelia..ingen superhöjdare men vi fick vila lite iaf:) haha jag och bella hann till och med sova en stund!

På söndagen va det upp tidigt igen..vi gick till central park och gick runt där ett bra tag, jätte fint och mysigt där! vi gick till strawberry field..ett slags ställe som hyllar John Lennon om jag fattade det rätt! Jätte fin grej på marken..visar bild nedanför!
Sen skulle Bella och signe gå på museum och det är inte min grej så jag bestämde mig för att gå längs broadway ave och kika runt..och jag gick och gick och gick..hur mycket som helst! min fötter exploderade nästan! men roligt va det och jag blev så himla stolt över mig själv när jag hittade! jag är som en ja jag vet inte vad när det gäller att hitta till ställen..det är näst intill omöjligt men ibland så!
Sen på kvällen mötte jag upp dom igen och vi gick och käkade på en italiensk restaurang, mycket gott!

Och idag sitter jag här, har jobbat hela dagen..vi åkte ner till broadway ave, längre ner den här gången och det va då fasiken va affärer det fanns där..fanns hur mycket som helst! köpte mig ett par steve madden boots..jätte fina! är super glad, trodde aldrig jag skulle hitta dom "rätta" stövlarna men där stod dom bara helt plötsligt!:)

I morgon blir det jobb hela dagen, hoppas på att vi kan hitta på något skoj!
På kvällen ska jag kolla på Mamma Mia på broadway..ska bli jätte kul!

Nu måste jag hoppa i säng, är trötter!

Tänker på er hela tiden & jag saknar er jätte mycket! har faktiskt börjat få mer hemlängtan nu än jag hade i början..är inne på den tredje månaden, alla säger att det är en av dom jobbigaste månaderna under året, då har man sett det nya och roliga och man börjar komma in i en vardag även här i usa! önskar jag hade min familj och mina vänner här med mig! älskar er!<3




Bella, Signe & Jag




det här va tydligen någon byggnad som va häftig!



F, Jag, J och S på något museum



Regnade gjorde det på lördagen, så här fina va vi!



Carrie´s gata i Sex and the city







Signe & jag på trappan



hoppa försökte vi oss på men vi va för långsamma:)



matdags!:) en av många gåner..haha



regniga NY, men fint ändå!





Central Park







Är vi inte fina? haha



Ja isabel va faktiskt med, hon är bara lite skygg mot kameran:) man fick fasiken skynda sig på om man ksulle få med henne på något kort!



Strawberry Field



har fler bilder, lägger upp dom när jag är tillbaka i SF!


God natt & God morgon:)






Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej, åh vilka fina bilder och jag är så glad att du får uppleva allt detta. (Avundsjuk också)

Steve Maddenboots och show på Broadway alltså, förstår att det är tomt på kontot nu, ska försöka tanka in lite mer idag så du kan köpa din I <3 NY tröja också. Fortsätt njut av livet gumman, saknar dig otroligt det vet du. Puss

2009-10-27 @ 08:48:05
Postat av: Maria

Bild på stövlarna tack!!

2009-10-27 @ 18:01:30
Postat av: Anna

I love your pics, seems like you're having a good time. I'm happy for you but I'm glad you're coming back to California soon =)

2009-10-28 @ 05:44:37
Postat av: frida

har kikat på Las vegas och har kommit fram till att jag inte har råd med detta just nu med flyg, men nu är de ju så att Linda och Malin ska åka till Las vegas helgen efter halloween här från san diego så jag tänkte åka med dom upp i bilen, och då tänkte jag att du också skulle palla din lilla rumpa dit!

2009-10-28 @ 07:03:42
URL: http://[email protected]
Postat av: Hanna

Kul att du har haft det bra!=) själv har jag idag upptäckt hur kul jag faktiskt tycker det är att städa... kanske inte är något man pratar högt om, folk kan ju tro att det är något fel på en när man säger det... men bra musik och gå runt och städa är faktiskt riktigt kul, kom på mig själv att må riktigt bra av att göra det så nu finns det inget stopp på mig, har organiserat barnens barbies, dockor och utklädnignskläder idag... nu blir det till att tvätta och städa och organisera på mitt eget rum:) hihi... hoppas jag får se ditt söta tryne snart. jag saknar ju dig massor, vi borde boka in en resa till SF snart, jag vill se golden gate och alcatraz!:) puss puss min söta!

2009-10-28 @ 23:26:58
URL: http://honeycrunchy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0