Skitkul helt enkelt!

Det är så roligt när man har roligt:) haha!
Har haft det skitkul i helgen..av många anledningar!

I fredags va det ju då ÄNTLIGEN dags för New Moon och vi va där tidigt, hehe ja 2 timmar innan bion började så vi skulle få bra platser, vi bunkrade upp med popcorn, cola och allt det där och vi fick bra platser:) och ja bion va så bra som jag hade föreställt mig, satt helt paralyserad hela tiden..vet inte vad det är som är så bra med allt men något är det..tror det är själva känslan man får av filmen! ska se den igen i veckan:)

I lördags va det upp och hoppa och jobba ett par timmar och sen åkte jag, amelie och anna in till san francisco! vi gick och strosade runt lite och kollade i affärer..sen gick vi till hostelet där bella,signe och moa bodde på och checkade in där..va väl inte det finaste stället jag har bott på men kul va det:) vi gjorde oss i ordning och sen gick vi och käka på cheesecake factory och sen gick vi tillbaka till hostelet och drack lite vin och hade roligt, va så gött och sitta och tjöta och dricka vin! sen skulle vi gå ut men anna är inte tjugoett så det vart lite problem med att komma in men det får vi lösa till nästa gång!

I söndags så vaknade vi upp glada som aldrig förr, så skönt att slippa skrikande ungar på morgonen..vi gjorde oss i ordning och sen så gick vi och åt frukost (pannkakor, ja inte undra på att kläderna börjar bli för små så som man äter här) det vart väldigt gottigt iaf! sen gick vi på stan en runnda och sen gick vi på bio hela gänget..vilken fin film det va..bästa filmen som jag har sett på länge (förutom new moon då)! ni måste se the blind side, vi grät ju hela högen då som vanligt men mer än vi brukar haha:)

Och nu sitter jag här och är ledig en stund..snart har måndagen också gått och en steg närmare nästa helg! jag lever verkligen för helgerna här, tycker jätte mycket om barnen och det funkar bra men nu har det kommit till det stadiet då jag börjar bli trött på att bo hos mina "chefer"..jag har inte en enda sekund för mig själv på veckorna och tro mig det behöver jag! Det är jobbigt att bo hos människor du egenltigen inte känner. Man känner sig som en person utanför familjen..alla tar varje tillfälle att utnyttja dig..och det är tröttsamt och du har ingen som stöttar dig, man är helt ensam och den enda som står upp för dig är du själv..och ibland känner man sig så nere och ledsen att man bara skiter i allt..för mycket jobbtimmar eller några dumma kommentarer..vissa saker som händer här skulle jag ALDRIG acceptera hemma..önskar jag kunde få tillbaka min envishet nu, hade behövt den! och lite av mitt jävlaranamma:) haha!

Hoppas ni har det bra där hemma, ni finns i mina tanker!

Tack för en underbart rolig helg! önskar bara att bella,signe och moa hade varit här lite längre! ha så jätte kul på resten av resan!

Lite bilder från helgen..

på väg in till sf!



stämmingen va på topp och det va en kanondag!





julpyntningen va fullt igång..nästa helg kommer det säkert vara ännu mer hoppas jag, så man får lite julkänsla!:)



ja den satt där den skulle efter fyra månader utan en droppe! och go va den kan jag lova!



jag och moa



anna, amelie & signe! vart är bella? hon va med men inge lätt att få bild på! men jag tror dom andra tjerna har det så det kommer upp fler bilder snart från helgen!



va jätte kul att träffa er igen, önksar ni kunde vara här längre eller packa ner mig i väskan  och ta med mig!

Ha en mysig dag/kväll allihopa!







Kommentarer
Postat av: Mamma

Denna helgen behövde du! Var det månne en strawberry daiquiri som jag såg? Det såg mysigt ut i alla fall. Jag förstår att du är trött på hela situationen där borta, inte många som skulle stå ut med att aldrig vara ensam och inte nog med att familjen är stor och huset är litet så så ska gammelfolket bo där också. Ytterligare människor som det ska fjäskas och krusas för. Nej du gumman, det finns en anledning till att de amerikanska tjejerna inte vill ha dem jobben! Snart är det över och du är en erfarenhet rikare och tack och god natt! Puss och kram

2009-11-24 @ 07:52:30
Postat av: Hanna

Är glad att du hade en bra helg:) det behövde du!

2009-11-24 @ 08:12:40
URL: http://honeycrunchy.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Åh vilket liv du lever nu, är så avundsjuk på dig :) Och gud så bra håret ser ut nu när luggen har börjat växa ut, du passar verkligen i lång lugg.

Med mig och bebisen är allt superbra, men jag börjar klättra på väggarna här hemma snart för jag jobbar inte så mycket längre.

Snart är det advent, lucia och jul - kan du tänka dig vad tiden går :)

2009-11-24 @ 11:36:05
URL: http://frilander.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej baby! Åh vad härligt med en guttig helg! Planerar att se new moon snart, överallt gafflar alla om hur underbar den ska vara. =). har haft mormor här över helgen, och vi har snacakt lite löst om att kanske åka till USA i augusti, det är en stor släktträff där på g nämnligen! då vill jag ju ha dig där som världens trevligaste och såklart mest pålästa guide!!! saknar dig sötapa

2009-11-24 @ 19:37:28
Postat av: elin

Hej! Läste om lite aupairer i SF och din blogg kom upp. Så tänkte bara säga hej! Landade här i fredes och ska vara au pair här i ett år. Bor nära Golden Gatebron, var bor du? :)

2009-11-25 @ 18:42:57
URL: http://usaelin.blogg.se/
Postat av: frida

börjar lite lite dåligt med uppdateringar från gunhilds sida nu tycker ja, skärpning på det=)

2009-11-26 @ 00:37:21
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0