ny vecka, nya saker!

Haha blev inte så bra med den skärpningen, förlåt!

Helgen va riktigt bra, football matchen va häftig att se..arenan va super stor och det va så himla mycket folk och folket va helt galna..dom går verkligen in för det här! Så nu har man sett det, gött!
Hade ju hoppats på att få se några snyggingar med det blev inget med det:( vart finns alla hetingar i detta landet undrar jag? herregud har inte sett en enda sen jag kom hit och på tal om det så va det 3 månader och en dag sedan jag stod på landvetter och sa hej då till mamma och emilie..tre månader är en lång tid!
i alla fall sen när vi skulle gå tillbaka till bilen som alla andra tusentals människor så hittade vi ju självklart inte bilen så där sprang vi runt som galningar i ca 40 minuter och helt plötsligt stod den bara där, sicken tur! sen blev det total stopp när alla skulle åka så vi fick sitta i bilen i två timmar och vänta..men det va ju kul ändå, vi hade musik så där satt vi och sjöng som bara den!:) sen åkte vi hem till amelie och hade myskväll! på söndagen så va det upp och hoppa tidigt för att åka till San Jose..vilket va krångligade än vad vi hade tänkt oss..men till slut så va vi framme och det va jätte fint och mysigt där, va kul att få åka till ett nytt ställe! vi gick runt och kikade på massa saker och sen efter några timmar va det dags att bege sig hem igen! tack för helgen tjejer!

och sen va det ny vecka..
igår hände väl inte super mycket men måndagen gick fort över vilket va skönt, haha gillar inte måndagar..not my favorite day!

Idag har varit en helt vanlig dag med barnen..dom är riktigt stora nu! Lilltjejen har verkigen kommit igång rejällt med krypandet, snabber är hon som bara den! hon är på allt och klättrar och tuggar på! skönt att dom börjar röra på sig själva så dom kan aktivera sig själva lite, innan va dom så himla frustrerade! så här är det full rulle hela dagarna:)

har börjat kolla på en resa till mexico..kollade från san francisco till cancun och det va inte alls dyrt, blev chockad hur billigt det va! för 10 dagar kostade det 240 dollar fram och tillbaka och sen hotell hittade jag för 60 dollar per natt! inte dåligt alls, blir nog en tripp till maxico i februari mars någon gång!:) längtar!

jisses vad jag kommer uppskatta saker mer när jag kommer hem! va bra man har det hemma ändå har jag kommit på, man ska vara tacksam för det man har..verkligen!

jag har redan fått ut så mycket av den här tiden som jag har varit i usa..man har lärt sig så mycket om sig själv..man är under speciella förhållanden här som gör att man puschar sig själv hela tiden! man är i ett nytt land som funkar helt annorlunda än sverige och man har INGEN i närheten som verkligen känner dig och ingen som kan stötta dig. självklart har man vänner och familj som hjälper en jätte mycket men inte samma sak när dom är på andra sidan jordklotet! är glad för att jag åkte hit..det har gett mig oerhört mycket och jag kommer aldrig glömma den här tiden! är så tacksam för min familj och vänner!

ska planera in ett par dagar snart då jag ska åka till san diego till frida och sen under samma resa vill jag åka till orange county, laguna beach, hungtington beach, laguna beach och new port beach och sen upp till LA till hanna! ser fram emot det jätte mkt!

det är många ställen som man vill hinna se..bla las vegas, gran canyon och mexico är ställen som också är viktiga att jag hinner se! när man ändå är här så får man passa på att resa också, det va en av anledningarna att jag åkte hit..jag vill pröva på något nytt och och jobba och resa på samma gång så au pair grejen passade in på det!

ne nu är det dags att sova..i morgon ska vi upp till marin county! ska bli himlans roligt!
god natt för mig och usa och god morgon för er fina där hemma!
miss you!


football game stanford-oregon







och efter ett tag förstod vi att vi hade bokat biljetter på fel sida av arenan..vi satt ju bland alla hejande människor..fast dom hejade ju på oregon, haha smarta vi är då!



ja här trodde vi ju då att det gömde sig många snyggingar under hjälmarna men va fel vi hade:( men vi hade ju jätte kul ändå!



och sen blev det San Jose!





Amelie va lite ledsen över att hon inte kunde gå in på Burberry..men jisses så fina grejer dom har..önskar min plånbok ville ta sig en sväng där inne, men det blir inget med det, här ska det sparas till resor!:)





se vilken pen julgran!



och sen tog mitt batteri tyvärr slut:( va faktiskt jätte mysigt där! ska ta mer bilder nästa gång!

efter två hektiska och underbart roliga dagar så vart vi ju lite trötta..och då kan man lätt bli fnissig!

ja man ser ju inte piggast ut i stan direkt, haha!



anna tog sen en powernap i en underlig position..




_______________________________________________________________________________

Man är alltid starkare än vad man tror..och DU är stark, du kommer klara detta!
ses snart, och det ska bli underbart!

nu säger jag god natt med de här två låtarna, de är med i one tree hill båda två!






Kommentarer
Postat av: Mattias

mexico är nog superhäftigt..Det var uppror där (tror det var 1995)i mexico city när en polare och jag skulle dit så det blev spanien för oss båda då i stället.hälningar Mattias

2009-11-11 @ 11:51:57
Postat av: Hanna

jag håller med dig helt, 3månader är en lång tid... men jag är helt säker på att detta har gett oss alla något bra som vi kommer ha nytta av resten av livet, jag skulle aldrig kunna ångra att jag åkte! saknar dig! p.s älskar dina låtar!

2009-11-11 @ 20:26:17
URL: http://honeycrunchy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0