the best roadtrip!

Oj va mycket jag har att berätta för er!:)

Det hela började ju då i fredags..på kvällen så träffade jag tyskarna en sväng och käkade sen så åkte jag och hämtade upp Frida i Menlo Park och sen så åkte vi hem till mig och sov i några få timmar, vi sov väl ungefär 4 timmar som mest och sen va det upp och hoppa för då skulle vi till flygplatsen! Åh va glada och förväntasfulla vi va:)
Fy fasen kan nog knappt inte förklara hur roligt vi har haft det! Vet inte om jag orkar hålla mig uppe så länge så jag hinner berätta om allt..men jag börjar iaf!:)

I lördags så landade vi i San Diego och där stod krut och väntade på oss, så himla kul att få se henne igen, underbart va det..jisses så längesen det va! Sen åkte vi hem till hennes hus och kikade där och sen så åkte vi till ett mall och gick runt där ett tag..sen så åkte krut hem till sig igen för hon jobbade så då åkte jag och Frida runt lite..haha som tur är så har vi haft gps på den här resan, kan ju inte ens föreställa mig hur det hade gått utan den haha! vi lyckades ju åka fel även med gps så:) vi åkte runt och letade efter ett bra hotell och efter mkt om och men så hittade vi det perfekta haha, sen så gjorde vi oss i ordning och började förfesta litegrann och sen kom frida och julia också, skit kul va det! fast sen när vi skulle gå till en klubb så gick det åt andra hållet hehe! det ÖSregnade, det kändes som att vi skulle sköljas iväg och sen för det andra så blev jag lite upprörd på vakten för han tyckte absolut att man va tvungen att ha med sig sitt pass när man skulle gå ut- och det tyckte jag va helt galet och det berättade jag för honom hehe, så där vart det inte så lätt att komma in sen:) men så är det! men kul hade vi iaf och frida och jag gick och köpte glass i ösregnet och åkte hem genomböta men glada iaf för vi hade ben & jerry glass:)

så här snygga va vi när vi kom hem efter att ha traskat runt i regnet! och glada för regnet va vi inte som ni kanske ser:)



och optimistiska som vi är så trodde väl frida och jag att vi skulle upp tidigt nästa morgon för att fortsätta på vår roadtrip men så vart det inte:) vi va ifrån hotellet kl 11.30!
I och med att det regnade och va grått som gatan när vi kom till San Diego så stannade vi på stranden i Pacific Beach där vi bodde ett tag och kollade vilket va ett fint ställe..





och efter det så åkte vi vidare till La Jolla..och där kan jag lova er att det va jätte fint och ett super mysigt ställe!









:) man måste ju bjuda på en hel del mindre fina bilder! shit va kul vi har haft det alltså!



Efter det så hoppade vi in i bilen och åkte mot Laguna Beach och jag säger bara fy bövlen va fint det va! går nog inte beskriva..både jag och frida gick runt som två barn på julafton, så fint..så underbart..så vackert och ja allt! önskar jag kunde bo där, det hade varit drömmen det! vi gick runt och tog massa fina bilder..men vi fick springa runt som galningar för att hinna..dels för att vi skulle ha åkt till massa ställen på vägen och dels för vi skulle hinna upp till manhattan beach innan det blev mörkt..men gjorde vi det? hehe nej.



















Vi bestämde oss för att strunta i New Port beach och Hungtington beach för den dagen så vi skulle hinna upp till Manhattan Beach..vi åkte och åkte och åkte..det tog en bra stund men det gick rätt smidigt faktiskt! jag och frida är ett bra team så det löste väl vi gallant:) Vi kom till Manhattan och där mötte vi upp Pernilla (en super trevlig och mysig tjej!) på rodonde beach..där vi gick och kollade på OC piren, det va mörkt och regingt så vi såg väl inte så väldans mycket men vi va där och det är det som räknas:) hihi! vi gick in på cafét som dom brukar äta frukost på! sen åkte vi hem till Pernillas hus, och vad ska man säga? vilket lyxhus..och dessutom på Manhattan beach..hade ju inte varit fel:) det va någon fyverkerigrej där på kvällen och även det va super fint! haha känner att jag skriver att allt har varit så fint och underbart men det är ju precis vad det har varit!

vi va ju tvugna att ta en bild inne på cafét och med en bild, så ni inte tror vi lurar er!:) för inne där det va vi!



Sen åkte Frida och jag till Hanna en liten stund, ville bara åka och säga hej till henne och ge henne en stor kram! underbart va även det att träffa gun igen, va längesen det också! Sen åkte vi till vårt hotell..så skönt va det att få lägga sig men även denna kväll blev väldigt sen! men som tur är så är vi ju nattuglor:) men till slut höll vi tyst så vi kunde sova ett par timmar!



Sen vad som hände på måndag & tisdag får ni höra i morgon! kan bara säga att det va dom bästa dagarna på väldigt länge!

Nu ska jag sova för jag är så trött! Ta hand om er ♥
massa bilder kommer imorgon..

uppdatering:
har lagt in en del bilder från dom dagarna jag har skrivit om..är supertrött och har blivit sjuk så jag orkar inte inte skriva om dom andra dagarna ikväll..får bli imorgon förhoppningsvis!

Imorgon ska jag hämta upp Frida & Hanna på flyplatsen..åh vad jag längtar! kommer bli en super rolig och mysig helg! det är jag helt hundra på!:)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Förstår att du är trött nu men hoppas på lite bilder från Laguna imorgon :) Njut av minnena från "världens bästa road trip"! Puss och kram

2009-12-17 @ 09:14:42
Postat av: Pernilla

Ahhh, Jag saknar dig redan! tack själv för helt grymma dagar tsm med er:D:D

2009-12-18 @ 01:35:16
URL: http://pilly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0