Men jaa va bra!:)

Tänkte berätta lite vad vi hittade på i helgen!:) haha vilken helg, den har varit super duper rolig med massa skratt och minnen! Va jätte skönt att träffas alla tre samtidigt, kändes som hemma!

I fredags hade vi som sagt myspys kväll med film och massa gottigt! Sen blev det väl inte så himla mycket sömn för vi låg alla tre i en och samma säng men det gick bra det också, haha!

På lördag morgon så gjorde vi oss i ordning och sen tog vi min lille bil in till San Francisco..vi skulle ta en annan väg in så hanna och frida skulle få se lite mer och när vi trodde vi närmade oss stan så helt plötsligt så va vi på golden gate bron, hihi bra där hanna-vilken bra kartläsare du är!:p men det va ju bra för då har dom åkt på den också!:)

Sen åkte vi till Fisherman's Wharf och strosade runt på Pier 39, riktigt mysigt där faktiskt! Vi gick även och köpte biljetter till Alcatraz tills dagen efter! Sen åkte vi till Union Square för att hitta ett hotell att sova på och även där gick det väldigt bra med körningen, trodde helt klart att bilen inte skulle klara den här helgen men det gjorde den-tack för det! Vi hittade ett superbra hotell som blev vårt lilla place för kvällen! vi gick och köpte mat och sen så va kvällen igång..vi förfestade, gjorde oss i ordining, skrattade, pratade, åt och lyssnade på musik..kan det bli bättre?

efter mycket mycket skratt så gick vi ner till Frida och hennes kompisar som bodde på samma hotell och förfestade lite med dom och sedan så åkte vi alla taxi till en klubb som jag inte vet vart den låg..den va helt okej och roligt hade vi! Frida och hanna tog sig även en sväng om på bardisken!:)

Efter lite fler drinkar och dansande så åkte vi hem och det tog inte många sekunder innan vi alla sov som klubbade oxar!

På söndagen så vaknade vi, vissa piggare än andra..vi gjorde oss i ordning och sen va det utcheckning på hotellet och sen åkte vi till ett super gott ställe och fyllde på magen med lite frukost! där satt vi och tjötade och åt länge för helt plötsligt va det bara 10 minuter tills Alcatraz båten skulle gå så det va bara att springa fort som attan- hann vi? Jaa det gjorde vi:) som tur va!

Vi åkte båt ut till Alcatraz och jisses vilken bra tour det va! Först fick vi gå runt lite på ön och sen så va det en 45 minuter lång cellhouse tour, man fick ha hörlurar på sig så va det fångar och även personal som berättade massa intressant medans man fick gå runt och kika på allt! trodde ärligt inte att det skulle vara så bra men jag blev glatt överraskad! Lite konstigt egentligen..det va inte så längesen det satt massa människor där inne och nu helt plötsligt är det en jätte populär turistakttraktion..det va iaf väldigt intressant och coolt att få se fängelset!

Efter touren så åkte vi och satte oss på en mexikansk restaurang och till vår förtjusning så fick man massa taco chips hela tiden..och vad gjorde vi? jo vi åt tre korgar med chips så när maten kom så vart vi ju inte så hungriga längre men men chipsen satt där dom skulle!:)

På tal om chips som sitter där som ska så kan jag berätta för er att i söndags så va jag tvungen att sätta ett gummiband på mina jeans..jag fick inte igen dom så jag får börja göra som alla gravida-göra om mina kläder lite så dom passar!
Hade visserligen förväntat mig att gå upp i vikt här men jag trodde inte det skulle smälla till så där foort bara..eller så kanske jag har förträngt det kanske? haha fast å andra sidan så lever jag bara en gång och då ska man ju få ha det lite gott med gottigsaker..inte sant?:)

Iaf efter detta restaurangbesök va det dags att åka till flygplatsen för att lämna av mina tjejor:( fy det kändes inte alls kul och inte känns det bättre idag, känns ensamt!
Amelie och Julia va här idag och vi kollade på film och tjötade lite..så det kändes lite bättre efter det iaf!

I morgon eller på onsdag ska jag åka till Ikea och handla..ska ha lite saker här hemma på torsdag som är ett måste som tex julmust och skumtomtar och även pepparkakor för det har jag inte hunnit baka:( känns super tråkigt men det är full rulle här hemma och det finns ingen tid till det har det sagts:( men nästa jul när jag är hemma då ska jag banne mig baka varenda julsak!:)

Vill bara säga tack för ni finns i mitt liv, är så tacksam för er! Saknar er massor och tänker på er varje dag! ♥


Lägger in lite bilder från helgen!

I fredags när det va handling för myspyskväll!



Sen fick jag den fina idén att lägga vaselin i F´s hår för hon hade torr hårbotten och så här slutade det:) haha va väl inte direkt uppsakttat från föräldrarnas sida men hårbotten blev bättre iaf:p så här såg hon ut hela helgen tydligen hihi..





Vid Pier 39
Behöver jag säga att vi va glada att se varandra? galenskaperna började direkt:)









sen resten av kvällen





Hanna & Frida tog sen en sväng om på bardisken:)





och detta va den sista bilden för den kvällen, man ser ju aningen trött ut!



Söndag & Alcatraz





Här är två av byggnaderna där personalen och deras familjer bodde









det här va tydligen en lyxcell..





en del av köket..fångarna fick sin mat genom ett pyttelitet hål från den här delen av köket! i köket va den farligaste platsen på fängelset sa dom!



ute på gården..







tanken på att vara inlåst i den här cellen kändes väl inte super kanske?







Alcatraz touren va skit bra så tummen upp för det!:)






Fick även ett jätte fint brev av Hanna i helgen, så himla fint! Det betydde jätte mycket för mig ska du veta! Är jätte glad för att jag har dig i mitt liv! Fick även ett kort i en fin ram på oss två, den står numera på min byrå!
Tack gun!:)

Vilken bra helg detta har varit- nu är det ny vecka och snart är det jul!
Önskar jag kunde vara där hemma med er och bara mysa och njuta av julen..


Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter som en perfekt helg. Härliga bilder, den sista bilden på er tjejer, där ser det ut som om du inte kan stå själv utan behöver stagas upp av kompisen bredvid :D Så var det säkert inte, ordentlig som du är. Här är tomt utan dig nu i flytt och juletider. Hoppas vi ses snart. Puss o Kram

2009-12-22 @ 12:46:46
Postat av: Mattias

Vilka fina bilder.Ni är bra på att ta kort :).kram

2009-12-23 @ 18:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0