New York!

Hej!

Nu sitter jag här i New York på skolan..känns fortfarande overkligt men spännande!
Jag gar då råkat ut för ganska mycket otur under dom senaste dagarna..haha oväntat?

Tidigt i måndags så åkte jag,emilie och mamma till landvetter..vi checkade in mitt bagage som va på gränsen till för tungt:) och sen sa vi hej då, vilket va väldigt jobbigt! Sen mötte jag upp en tjej som hette sara som skulle åka samma plan som mig, jätte trevlig tjej! Flyget till Tyskland va lite annorlunda..haha har aldirg sett ett så litet plan, man fick inte ens ha med sig sitt handbagage på flyget! sen bytte vi Dusseldorf och där va det lite annorlunda, ett jätte stort plan så det va skönt! flyget gick bra, man kunde välja mellan massa filmer så tiden gick rätt fort! sen när vi landade så möttes vi av en värme som knappt går att beskriva, man går runt som en klibbig jag vet inte vad hela dagarna..inte så fräscht:)
Sen kom vi till skolan och fick våra rum..haha ingen aircondition och en fläkt i rummet som lät som en helikopter..behöver jag säga att jag inte sov många minuter den natten?

igår när jag vaknade mådde jag inte alls bra, jag hade ont av tabletterna jag fick för operationen så personalen på skolan ville att jag skulle åka in till sjukhuset så dagen igår tillbringade jag där med en annan tjej på skolan som också mådde dåigt..vi fick sitta och vänta ungefär 5 timmar innan jag fick komma in!
Tjejen som jobbade på skolan skulle köra tillbaka den andra tjejen och då fick jag gå och lägga mig i en säng bland alla ambulansintagna..ja det va alla möjliga skador..en kunde inte andas, en hade varit med i en bilolycka, en skulle föda barn..ja det va inte så kul när man låg där själv utan någon man kände i ett land där man har varit i en dag..usch inge kul men som sagt nu har jag upplevt sjukhuset i usa också så nu hoppas jag att jag slipper åka in dit någon mer gång under mitt år! alla på skolan har varit jätte gulliga och snälla så det kändes skönt att dom brydde sig om en! men det är skönt att den dagen är över..ingen mer sådan dag tack!

Ska bli så skönt på fredag när man får åka till familjen, ska bli kul att äntligen få träffa dom och förhoppningsvis mår jag helt bra då!:)
oj glömde ju säga att vi ska in till new york city i morgon eftermiddag på en guidad tur, ska bli jätte kul:)
fick en present från familjen igår, en korg med massa olika saker i och sen hade dom betalat min new york tur så jag blev jätte glad, tycker det va jätte gulligt av dom!

nu ska jag lägga mig i sängen igen, mår fortfarande väldigt illa och är yr i huvudet så jag ligger inne på det varma rummet..det kommer en polis till skolan ikväll och berättar om alla regler och sånt så det ska jag nog orka gå på hoppas jag! ska bli kul att höra vad han har att säga, många säger att han är en rolig prick!:)

saknar er alla där hemma!
hörs snart igen..ska lägga in lite bilder snart men jag tror jag väntar med det tills på fredag kväll när jag har kommit fram till familjen!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja du gumman, vilken otur. Man tycker att man planerar och förbereder för allt men vi glömde planera in din vanliga otur. Se det positivt i alla fall, det är ingen annan på skolan som har haft ett så spännande dygn som du. Krya på dig nu. Kram

2009-08-12 @ 15:42:45
Postat av: Ida

Vilken otur du har....Hoppas du är piggare nu! Tänker på dig! Ha det så bra i New York. Kul att kunna följa dig här...Kram Maja hälsar!

2009-08-12 @ 17:07:30
Postat av: Joysan

Men usch vilken hemsk start det verkar ha blivit! Hoppas du mår bättre nu och sen får du se det som att nu kan det bara blir bättre härifrån :-)...Verkar superspännande alltihopa! :-) Kram

2009-08-12 @ 21:00:48
URL: http://joysan.blogg.se/
Postat av: frida kjerrulf

hoppas det går som de ska imorgon så du får åka till din familj! nu är ni i NY och ser er omkring, jag är avundsjuk! vill också åka ner nu, men snart så=) lycka till imorgon. krut tänker på er. puss

2009-08-13 @ 19:44:12
URL: http://kjerrulf.blogg.se/
Postat av: Emma

Stackare! Kan inte vart kul... Hoppas du blir bättre nu så du kan njuta fullt ut! Jag saknar dig, men häftigt att du har så mycket roligheter framför dig!!

2009-08-15 @ 12:41:03
URL: http://wihoo.blogg.se/
Postat av: Hanna

Va tråkigt att du va tvungen att åka till sjukhus de första du gjorde! Men nu kan de bara bli bättre :) Hoppas familjen är snäll och tar hand om dig! Kram

2009-08-15 @ 19:37:12
Postat av: Rosmarie Segerqvist

Hej!

Håller mig uppdaterad med mamma, hang in there! Du kommer att klara detta galant, ta ingen skit....

Hoppas hälsan blir bättre. Sänder stora kramar, till dig.

2009-08-17 @ 14:14:33
Postat av: syster nathalie

Hej kråkan! saknar dig här hemma i kalla sverige. jag tycker du ska skriva lite mer i din blogg så vi vet vad som händer där borta haha. puss

2009-08-17 @ 16:43:58
Postat av: Berit

Hej Evelina!



Skönt att du äntligen är på plats efter sju sorger och åtta bedrövelser. Har pratat lite med mamma och hon har berättat alla turer runt din resa. Hoppas du mår bättre nu.

Du har ju hunnit att åka runt och se lite av NY. Lite skillnad mot lilla Ulricehamn. Det gäller att hitta rätt i storstads-ljungeln.

Självklart kommer det att gå allt bättre för dig när du börjar bli varm i kläderna och frisk på riktigt. Den här resan i ditt liv kommer du inte att ångra.

Tittade på bilderna på barnen. Jättefina. Och tänk vad du kommer att betyda för dom!!!

Sköt om dej tjejen.

Kram



Berit

2009-08-18 @ 16:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0