A day in my new life

ja nu har det gått 6 dagar sen jag kom till familjen! dagarna har varit väldigt intensiva..vi har hand om två barn till den här veckan som är 8 och 7 så det är fullt upp hela tiden, som om det inte va nog med tvillingar på 6 mån och en tjej på 6 år nej för fasen ta hit två till!:) men det har gått bra, jätte snälla barn!

Igår åkte vi till half moon bay beach..va jätte kallt och molnigt men jätte fint! om man åker till vissa ställen i SF så är det jätte molnigt och kallt..vi hade på oss tjocka tröjor och jackor så det kändes som hösten i Sverige! men sen när vi åkte hemåt så blev det helt plötsligt jätte varmt och soligt!:) haha sjukt egentligen!
Gissa vad jag såg på stranden? Jo delfiner..så coolt! visste inte att det fanns så nära vattenbrynet här men det gjorde det tydligen....det du krut!:)

idag så va det upp tidigt och hjälpa till med bebisarna..sen kom A och D och då gick vi bortåt mot poolen, mammans kompis har en pool som vi fick gå till idag så det va gött...tvillingarna badade första gången idag, va rätt gulligt att se! dom plaskade som bara den, haha! sen åkte vi hem och åt "lunch" grillad ost i bröd..jaja lunch och lunch vet jag inte men man blev lite mätt iaf haha! fan vad dom äter bröd i detta landet..jag kommer ju rulla fram när jag kommer hem! sen va det dax för en promenad i baby björn, haha något svenskt iaf..jag och J tod en promenad med F och S runt området..ska snart försöka mig på att hitta själv! och ni vet ju att jag inte har det bästa lokasinnet så vi får se hur det går, kommer nog villa bort mig tusentals gånger här under året men det får jag bjuda på, sådan jag är inte så mycket att göra åt saken!:)

har pratat en lång stund med emilie idag..va skönt att prata om allt!
saknar dig massor, hoppas att du kan komma ner! annars så kommer jag hem och hämtar dig..

Fina Emilie



har pratat med Hanna en stund idag också..så skönt att ha en nära vän att prata med som är i samma båt! ska åka ner till henne i LA den 4 sep, ska bli så roligt=)

nu är klockan mycket, måste sova!
God natt, eller god morgon för er hemma!

I morgon ska vi till zoo!
puss

kommentera gärna om ni är inne och kikar:)


i bilen på väg någonstans, haha bra minne gunhild!




Half moon bay beach




dom stora barnen på stranden




bad för första gången i pool för dom små!:)
nej mamma du behöver inte oroa dig, jag va bara i vattnet i 4 min!:)




på promenad i området







puss!

mammi, vill prata i morgon klockan 17.45 din tid om du kan! hoppas det!

Kommentarer
Postat av: Emma kusin

Roligt med bilder Evelina! =) Hoppas barnen och föräldrarna har fattat hur sjukt bra deras au pair är!!

2009-08-20 @ 10:55:51
Postat av: emilie

hoppas du sover gott gumman fina kort :) hihi kul och läsa om hur du har de hörs i morron pusskram emmi

2009-08-20 @ 13:11:01
URL: http://emiliedahlquist.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vilka fina bilder (höll på att trilla ur stolen när jag såg att du satt i poolen) Du verkar vara på gott humör och det är härligt. Som gammal svensklärare så måste jag bara påpeka att moln stavas med o. Puss min lilla baby.

2009-08-20 @ 15:26:14
Postat av: Pappa

Hoppas att du mår bra,saknar dej... puss o kram Pappa (Lena mä)!!! :)

2009-08-20 @ 16:16:14
Postat av: Ida

Vilka fina bilder. Söta bebisar! Dom får det bra tillsammans med dig det vet jag....:):)



Var rädd om dig!

Puss & Kram Ida

2009-08-20 @ 22:35:48
Postat av: Mormor

Hoppas allt är väl lilla Evelina! Jag tänker på dig jättemycket. Bilderna är så söta och fina. Jag hoppas att du trivs bra! Mormor och morfar älskar dig och saknar dig! Ps. Emma har hjälpt mig med detta! (Emma saknar dig också!)

2009-08-24 @ 19:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0